Wednesday, June 17, 2009

Projek Filem Kembali Lagi!

Setelah sekian lama tidak menghasilkan video dan filem digital, aku terasa kerinduan yang amat sangat terhadap tugasan ini. Kali terakhir aku mengarahkan video iklan anti-dadah. Seronok rasanya sepanjang mengarahkan filem ini kerana aku berjaya 'meragging' Abang Rambut Berdiri hingga dia sanggup baring di atas lantai bilik air. Hehe... Terima kasih ya abang!
Pernah juga awal tahun ini aku ingin merealisasikan sebuah skrip yang sudah lama aku hasilkan berjudul Batu tetapi disebabkan beberapa kekangan, aku terpaksa menangguhkan dahulu hajat itu. Sebab utamanya ialah kerana bagi menghasilkan filem ini, aku terpaksa 'menghandle' sebuah produksi yang cukup besar. Aku sendiri belum sedia untuk melakukannya. Untuk menjayakan video iklan anti-dadah itu pun yang terlibat hanya aku dan Abang Rambut Berdiri, itupun jenuh nak siapkan. Inikan pula melibatkan produksi yang besar, lagi-lagi tak ada habuannya.
Tetapi setelah sekian lama memendam skrip ini aku sudah sedia merealisasikannya. Akulah... Tak tahulah kawan-kawan yang lain.

Tersenyum sendirian lihat filem Selenge yang berjaya memenangi Anugerah khas Juri di Pertandingan Filem Pendek Institut Perguruan Raja Melewar...

No comments: