Monday, December 28, 2009

"My 27 min Captain!" - Hadi A.

Kenapa yang susah sangat nak gol semalam pun aku tak tahu. Walaupun Gunners boleh dikatakan pegang game, tapi bahagian serangan macam buntu, tak tahu nak buat apa. Arshavin pula terus menunjukkan kemunduran dari segi taktikal. Nasib baik bahagian pertahanan mantap. Kalau tak senang-senang saja Aston Villa dapat gol.
Keputusan Wenger memasukkan Captain Fabregas menggantikan Denilson agak merisaukan. Tak tahu membantu untuk jangka masa pendek atau merosakkan prgram untuk jangka masa panjang.
Disebabkan ketiadaan Persie yang direhatkan hingga penghujung musim, Captain diamanahkan mengambil sepakan percuma. Mengikut rekod, dia bukanlah antara pakar sepakan percuma. Namun, semalam dia membuktikan dia wajar diletakkan sebaris dengan Beckham, Juninho, Ronaldo, Ronaldinho, Persie dan Nakamura.
Tidak lama selepas itu, sekali lagi Fabregas muncul sebagai penjaring selepas menerima hantaran cantik daripada budak paling laju di Arsenal, Theo Walcott. Malangnya, selepas menjaringkan gol tersebut Fabregas terpaksa dikeluarkan kerana cedera. Itu yang merisaukan aku sebab Persie pun cedera, takut tak ada pemain yang betul-betul bagus untuk menggantikan mereka. Namun kedua-dua jaringan Fabregas yang boleh dianggap cameo paling menyerlah dalam 'cerita' semalam, berjaya menaikkan motivasi pemain lain.
Gol terakhir pula hadir menerusi percubaan berani mati jelmaan Zidane, Diaby. Haha... Sukalah E'in tengok pemain kesayangannya sudah menjaringkan gol dalam dua perlawanan.
Apapun, malam ni boleh pakai jersi Arsenal untuk meraikan kemenangan semalam. Haha...

Dah makin dekat dengan rumah biru dan syaitan merah...