Sunday, February 28, 2010

Siri 5 : Sikamat - Seremban 2 - Kemayan Square - Seremban - Sikamat (28 km)

Ikbal cukup bersemangat kali ini untuk berkayuh setelah melihat perubahan besar pada basikal old-schoolnya yang tersemat nama besar, Raleigh.
Sayangnya aku gagal berkayuh pada malam ini atas sebab kesihatan yang tak mengizinkan. Sudah hampir 2 minggu batuk. Suara pun dah nak hilang. Jadi, aku terpaksa 'menyerahkan' Felt kesayanganku kepada Amirul. Walaubagaimanapun, disebabkan tidak mahu ketinggalan menyertai siri ke-5 ni, aku bertindak sebagai marshal.




Selain Ikbal dan Amirul, juga turut serta ialah Hadi yang mengayuh kembar basikalku, Mc selaku 'kepala' yang setia dengan CIOCC kesayangannya, Mat (Exitway), Lampi yang mengayuh basikal Halil berjenama Rockbike dan pendatang baru, Anep Slash yang mengayuh basikal Le Run (MTB).
Nasib tidak begitu baik apabila basikal Hadi bocor ketika hampir sampai di Taman Tasik Seremban 2 (City Park). Jadi, terpaksalah ditarik dengan menggunakan motosikal.



Malang menimpa lagi apabila basikal aku pula bocor sebab Amirul terlanggar sesuatu di tengah jalan. Jadi, terpaksalah kami menghubungi bantuan dari institut. Mujur saja Zahir ada masa tu.
Jadi, sebagai pengajaran, jangan lupa bawa peralatan kalau pergi mengayuh. Benda-benda macam ni bukan boleh jangka. Tengok saja kami, sudah 4 kali berkayuh malam, sentiasa bernasib baik. Tapi menjelang siri ke-5, macam-macam jadi.

Orang selalu cakap benda ni mungkin 1 dalam 1000 tapi mungkin kita adalah yang satu dalam angka 1000 tu.

3 comments:

cryclown said...

hahahaha...aku jer jdi leader...korg bile lagi...sesekali nak gak rasa macamna d belkg, main belkg...dan semua y berkaitan dgn blkg...

Hush said...

gile ar 28km..fuh!!
tahniah2!! :)

nyOng.is.me said...

cryclown : ktorg suka tgk ko dr blakang...terbaek!!
hush : nk join ker...leh tlg amek gmbr... hehe...