Friday, December 18, 2009

Jangan Bagi Mereka 1 Sen Pun!

Akhir-akhir ini, kerap aku membaca dan mendengar berita skandal Tiger Wood. Tepuk dahi aku dibuatnya. Mamat ni aku rasa dah tahap legenda, ikon sukan golf. Tapi tengok, disebabkan tersilap langkah, habis semuanya.
Seperti yang anda semua tahukan, Tiger Wood memang dah kaya tahap dewa. Duit memang tak tahu nak buat apa dah. Mungkin sebab tu sampai buat benda-benda bodoh macam ni. Tengok sajalah dari atas sampai bawah, semua Nike taja. Bertuah betul badan. Kan best kalau Nike atau Adidas taja aku macam tu. Haha...
Disebabkan kontrovesi ni, Nike dah nekad nak tarik balik tajaan terhadap Tiger. Memang patut pun, reputasi dah tercalar kan... Buang duit saja kalau taja. Baru-baru ni aku ada baca, Puma pula cuba mendapatkan isteri Tiger untuk dijadikan duta barangan mereka. Wah, ambil kesempatan pula yek...
Sebab tu lah orang cakap, disebabkan duit dan harta, hidup pun boleh jadi tak tentu arah. Duit banyak pun belum menjamin kebahagiaan.

Jadi, kesimpulannya janganlah bagi duit atau habuan banyak-banyak pada skuad emas bola sepak negara itu. Bukan apa takut mereka tak tahu nak gunakan ke arah yang betul . Sayang nanti mereka sampai tahap ni saja, tak boleh pergi jauh. Pada aku, ini skuad paling mantap. So, janganlah dimanjakan atau disia-siakan bakat mereka ni.
Setakat menang emas ni belum tentu menunjukkan sukan bola sepak Malaysia sudah kembali maju. Banyak lagi yang mereka perlu lakukan... Kalau boleh 1 sen pun jangan bagi. Haha... Betul tak?

Tahniah... Lama dah aku tunggu. Tak sia-sia aku bagi peluang.

No comments: