Thursday, April 21, 2011

Kata Bonda...

Semalam aku masa aku sedang leka menumbuk bawang untuk dibuat rencah cendawan masak bening, aku terdengar mereka berbual...








"Bonda, nape tak biarkan saya jek buat keje-keje ni? Kesian bonda... Kalau saya yang buat kan cepat, cabai tu pun senang jek lunyai."
















"Tak apalah... Bonda larat lagi. Lagipun kalau anakanda yang lunyaikan cabai ni, belum tentu sedap asam pedas tu nanti."










Aku diam jek... Malas nak campur urusan keluarga orang lain. Aku terus sambung tumbuk bawang tu sambil fikirkan hal lain, fikirkan kalau dapat RM50 juta, aku nak buka kilang lesung batu...

4 comments:

Kepala Manchiss said...

anakanda free tak esok malam. gua nak ajak anakanda pergi forum ayam.

anotherstep said...

john: pos kt gua lesung batu

nyOng.is.me said...

kepala : adoi, ayam kat cni pon gua x terlayan lagi, sumer reban ayam memnggl nk merasa duit gaji gua...

nyOng.is.me said...

zack : x ckp... tau aku beli dua hari tu, dpt murah...