Thursday, April 8, 2010

Barcelona dalam Kelas Tersendiri, Messi Satu Anugerah Tak Ternilai!

Perasaan aku bercampur baur bila mendapat perkhabaran dari Mizi yang mengatakan dua pasukan kegemaran ku akan bertemu antara satu sama lain. Adoyai... Bukan ni yang aku nak! Aku nak dua-dua jumpa di final Liga Juara-Juara. 
Barcelona diundi berjumpa dengan Arsenal pada peringkat suku akhir. Memang mimpi buruk. Barcelona pasukan yang kuat dan bijak, Arsenal pasukan yang sentiasa meningkat. Emm... Mampus tak tahu nak sokong mana satu.
Perlawanan first leg aku tengok. Syukurlah sebab dua-dua seri. Tapi bila second leg, aku memang tabik Barcelona yang membuktikan mereka bukan calang-calang punya pasukan. Bukan bermaksud Arsenal tak bagus, cuma Barca berada dalam kelasnya yang tersendiri. Arsenal gagal bermain dengan baik walaupun banyak percubaan. Nasri aku iktiraf sebagai pemain paling rajin bersama Clichy.
Jarang aku dengar Pak Wenger memuji pemain dari pasukan yang menewaskan Arsenal. Tapi malam itu dia sendiri menyanjung kehebatan Leo Messi. Memang tak boleh nak cakap apa lah. Messi memang terbaik! Moga dia beraksi cantik sekali lagi sabtu ni menentang Real Madrid dalam pertembungan El Classico. 
Arsenal cuma perlu fokus dan kejar untuk takhta liga walaupun tanpa jeneral tersayang, Cesc Fabregas!


Messi vs Arsenal!

1 comment:

cryclown said...

agk2...klu mlysia beli messi, bg kerakyatan, jd pemain ngara, mesti tergadai yerk malaysia ni...