Tuesday, August 25, 2009

Selamat Berpuasa, Selamat Tinggal, Selamat Hari Kebangsaan & Tolong Selamatkan Laptop Aku!!!



Asslamualaikum dan salam sejahtera para pembaca semua.
Alhamdulillah bersyukur kita ke hadrat Illahi kerana masih dihidupkan olehNya, hingga masih sempat bertemu dengan bulan yang cukup baraqah, bulan Ramadhan al-Mubaraq. Rasanya masih belum terlambat bagi aku untuk mengucapkan selamat berpuasa kepada semua muslimin dan muslimat di seluruh dunia. Mudah-mudahan Ramadhan kali ini, kita sentiasa mendapat taufik dan hidayahNya untuk mempersiapkan diri menjadi insan yang cemerlang, gemilang dan terbilang di dunia dan di akhirat, InsyaALLAH...
Sudah seminggu lebih rasanya aku tidak dapat menulis di blog ini gara-gara laptop old-school ku ini dilanda masalah yang boleh membuatku sesak nafas. Mujur saja dengan bantuan Luqman, semuanya menjadi kembali normal.
Akibat daripada kerosakkan mesin inilah, aku ketinggalan untuk berkongsi beberapa coretan dengan pembaca. Maklum sajalah, minggu lepas juga merupakan hari terakhir aku, Hadi, Wan, Syed dan Abah berada di SK St. Paul, memegang tittle sebagai Che Gu praktikum. Pada hari terakhir, kami telah dirai dalam satu yang cukup hiba. Tak tahulah kenapa. Mungkin sebab pada hari yang sama merupakan hari terakhir seorang lagi guru yang akan menyambung pelajarannya ke Jepun. Sebab itulah Che Gu Erwan menyampaikan lagu Salam Terakhir di pentas perhimpunan. Menitis air mata Che Gu Siti. Tak tahu menangis sebab sedih kerana akan meninggalkan SK St. Paul atau menangis suka sebab tengok karenah Che Gu Erwan dan Che Gu Botak yang tak habis-habis menyakat.
Pada masa yang sama, turut diadakan majlis pelancaran Bulan Kemerdekaan di sekolah. Teruk juga Mat dan Anep yang hadir SK St. Paul sebagai guru PBS (Pengalaman Berasaskan Sekolah) selama seminggu kerana terpaksa menyiapkan segala persediaan untuk menjayakan Bulan Kemerdekaan.

No comments: