Saturday, March 27, 2010

Bahagian 1 : KL Tower International Forest Towerthon Challenge 2010 (23:46)

Memang kalau difikirkan secara logik, mampukah aku nak panjat menara setinggi tu? Boleh sampai tak ke deck? Sepanjang hidup aku hanya 2 kali aku ke Menara KL. Pertama kali ketika aku darjah 4. Masa tu aku dapat merasa naik sampai ke pelantar pemandangan dengan menaiki lif. Kali kedua aku naik 2 tahun lepas tapi masa tu aku hanya sempat berjalan-jalan di City Forest (Bukit Nanas).
Dan kali ini aku berdepan dengan ujian getir untuk naik hingga ke deck melalui 2058 anak tangga! Bagi aku memang kerja gila. Latihan tak cukup, makan tak jaga... 
Perjalanan bermula pada petang 21 haribulan. Memandangkan aku, Mc dan Amirul tak ada transport nak pergi pada hari pertandingan, terpaksalah pergi awal dan tidur di mana-mana berhampiran KL Tower. Pengalaman biasa bagi kami. Destinasi yang dipilih adalah 'hotel' kaki lima KL Central. Senang kalau lepak situ. Tandas ada, keselamatan pun InsyaALLAH terjamin.

Sampai saja KL dari Seremban, kami merayau-rayau dulu di ibu kota cosanostra ini. Times Square, Bukit Bintang 'pot' biasa tengok apa itu 'nikmat'. (Menulis sambil tersengeh jahat!) Saja cuci mata, mana tahukan ada benda menarik untuk ditonton. Makan Malam? Boleh tahan mengeyangkan. Selain juadah mamak berhadapan dengan Berjaya Times Square, Mc dan aku menyental lagi nasi impit bekalan dari Seremban. Amirul, gagal melayan keganasan perut kami. Haha...
Sebelum ke destinasi penginapan lima bintang, kami menyusun langkah menuju ke KL Tower. Saja nak 'berkenalan' dengan suasana di sana sebelum hari kejohanan. Mc sempat jugalah berkenalan dengan beberapa orang, baik urusetia mahupun peserta yang juga sudah tiba awal. Aku dan Amirul, ambil gambar nak buat koleksi.
Hotel 'kaki lima' KL Central memang tempat yang selesa bagi aku. Walaupun beberapa kali terjaga, tapi syukurlah boleh 'hidup' dengan aman di situ. Paling menarik dapat tengok pe'el dan gelagat orang ramai. Lawaknya, pada jam 3 pagi sewaktu aku ke tandas berselisih pula dengan dua orang awek clubbing kot. Seorang sedang jaga line dan seorang lagi sedang menukar seluar betul-betul di depan laluan masuk ke tandas! Tandas sedang diselenggara masa tu, lampu pon ditutup. Agaknya mereka takut nak masuk dalam, tu yang sampai buka skirt, tukar jeans depan tu. Adoyai... Nasib baik masa tu dia dah pakai seluar, kalau tak... Tak naik menara lah aku esok. Haha...
bersambung...

No comments: