Monday, December 28, 2009

"My 27 min Captain!" - Hadi A.

Kenapa yang susah sangat nak gol semalam pun aku tak tahu. Walaupun Gunners boleh dikatakan pegang game, tapi bahagian serangan macam buntu, tak tahu nak buat apa. Arshavin pula terus menunjukkan kemunduran dari segi taktikal. Nasib baik bahagian pertahanan mantap. Kalau tak senang-senang saja Aston Villa dapat gol.
Keputusan Wenger memasukkan Captain Fabregas menggantikan Denilson agak merisaukan. Tak tahu membantu untuk jangka masa pendek atau merosakkan prgram untuk jangka masa panjang.
Disebabkan ketiadaan Persie yang direhatkan hingga penghujung musim, Captain diamanahkan mengambil sepakan percuma. Mengikut rekod, dia bukanlah antara pakar sepakan percuma. Namun, semalam dia membuktikan dia wajar diletakkan sebaris dengan Beckham, Juninho, Ronaldo, Ronaldinho, Persie dan Nakamura.
Tidak lama selepas itu, sekali lagi Fabregas muncul sebagai penjaring selepas menerima hantaran cantik daripada budak paling laju di Arsenal, Theo Walcott. Malangnya, selepas menjaringkan gol tersebut Fabregas terpaksa dikeluarkan kerana cedera. Itu yang merisaukan aku sebab Persie pun cedera, takut tak ada pemain yang betul-betul bagus untuk menggantikan mereka. Namun kedua-dua jaringan Fabregas yang boleh dianggap cameo paling menyerlah dalam 'cerita' semalam, berjaya menaikkan motivasi pemain lain.
Gol terakhir pula hadir menerusi percubaan berani mati jelmaan Zidane, Diaby. Haha... Sukalah E'in tengok pemain kesayangannya sudah menjaringkan gol dalam dua perlawanan.
Apapun, malam ni boleh pakai jersi Arsenal untuk meraikan kemenangan semalam. Haha...

Dah makin dekat dengan rumah biru dan syaitan merah...

Sunday, December 27, 2009

Wednesday, December 23, 2009

Messi Curi Satu Lagi Anugerah

Budak ni berjaya juga menambah koleksi anugerah peribadinya. Selepas beberapa hari membantu Catalan menjuarai Piala Kelab Dunia, Messi diumumkan sebagai pemain terbaik FIFA. Ermm... CR pun dapat juga. Dia dipilih sebagai penjaring gol tercantik. Aku tak pasti gol yang mana. Nanti kena refer balik game lama-lama masa dia bermain untuk kelab syaitan merah.
Messi setakat ini sudah mengumpul banyak jugalah anugerah peribadi. Sebelum mendapat anugerah ni, dia sudah mendapat anugerah Pemain Terbaik Liga Juara-juara 08/09, Ballon d'Or dan Pemain Terbaik Piala Kelab Dunia.
Sedikit sebanyak pasal budak berbadan kecil ni, dia mula bermain dengan Catalan sejak umur 13. Disebabkan dia ni memang dilahirkan sebagai pemain yang berbakat, Frank Rijkard, yang ketika itu bertindak sebagai jurulatih Catalan, membawa masuk Messi untuk digandingkan dengan Eto'o dan 'hero yang dilupakan, Ronaldinho. Sehingga sekarang, Messi banyak membantu Catalan memenangi piala-piala penting.

Rindu Ronaldinho...

Sunday, December 20, 2009

Tumpasnya Seekor Zionis!

Bagi sesiapa yang ada membaca coretan aku yang lepas , pasti anda ingat kisah biawak yang suka mencuri telur ayam di reban ayahanda aku (klik sini...). Sebab tu aku panggil biawak tu zionis pasal biawak tu ibarat bangsa yang zalim tu yang selalu buat onar di tempat orang. Almaklumlah mereka tak ada negara sendiri, sebab tu datang negara orang buat macam negara bapak mereka sendiri. Tak tahu sampai bila nak dibiarkan penjenayah perang tu bermaharajalela di bumi suci Palestin. Ish... Ish... Orang Arab yang kaya raya tu pun tak boleh nak bantu. Tak habis-habis dengan pe'el mereka yang jahil... Macam bagi sokongan pula pada bangsa yang ditindas sampai kiamat tu buat hal di Palestin.

"Tu lah... Aku dah bagi 'makan' elok-elok, kau pergi curi telur tu lagi buat apa?" Kata bonda kepada zionis yang terjerut elok dipangkal pokok.

Kalau dah namanya zionis, bagi betis nak paha. Tak pernah puas punya. Petang tadi, ayahanda berjaya juga menumpaskan biawak yang sebelum ini kerap membuat onar di reban ayam. Bagaimana akhir riwayat zionis tu, aku tak dapatlah nak cerita. Melihat pada perutnya, aku tahu mesti baru lepas mentekedarah telur ayam. Silap-silap anak ayam pun ditibainya sekali. Kejam betul... Habis makan, perut dah kenyang, tak larat pula nak jalan keluar dari reban. Haha... Akhirnya, tumpas jua dalam kekenyangan!

Semoga ALLAH melindungi bumi Palestin dan menghancurkan bangsa Yahudi dari dunia ni... Amin.